Zakynthos řecko

Zakynthos – dovolená v Řecku i s dětmi

Aktualizace srpen 2023: pozor na nové informace ke slavné pláži s vrakem lodi Navagio – viz níže v itineráři. Léto 2021 jsme díky Martinovu sabbaticalu doslova procestovali. Sicílie, Rumunsko a české vesnice v Banátu, Toulouse, švýcarské Alpy přes službu Home Exchange, v Česku penzion v bývalé kapli a na závěr také Řecko a ostrov Zakynthos. Níže více o tom, jaký byl Zakynthos na konci sezóny – včetně itineráře. Na želvy jsme nejeli, neviděli jsme je (stačilo nám to na Filipínách nebo na Taiwanu), ale prý je to jednoduché. Úplně dole najdete, co jsem Adámkovi sbalila s sebou do příručního zavazadla (byl mu cca 1,5 roku).

Další články: SKIATHOS · MALLORKA · KORFU · CHORVATSKO · SICÍLIE · SARDINIE · MALTA · MADEIRA · HAVAJ

Zakynthos řecko

Letecky na Zakynthos

Letěli jsme z Vídně, protože zpáteční letenky s Wizzair stály 2 900 Kč za náš tři (2 dospělí a 1 dítě do dvou let na klíně). Z Prahy do Vídně je to cca 3,5h autem. Parkovali jsme v Parktiger za 45 EUR na týden. Odtamtud je to ani ne 10 min pěšky na nádraží, odkud je to už jen jedna zastávka vlakem přímo na vídeňské letiště (jízdenka pro nás tři za 3,80 EUR). Dětskou autosedačku většinou bereme s sebou – viz článek s naším návodem, jak ji do letadla zabalit. S Wizzairem bychom ji ale museli zaplatit, a tak jsme si ji na místě vypůjčili. Auto jsme rezervujte přes Rentalcars – vybíráme možnost se zrušením zdarma.

s dětmi k moři

Počasí na Zakynthosu na konci září

Chytli jsme to skvěle, Přes den krásně teplo 23-27 stupňů, slunko vycházelo až v 7.30 a zapadlo po 19.30. Po západu slunce to bylo na dlouhé šaty a svetřík. Přes den jsme se v pohodě koupali – moře bylo z celého léta dost vyhřáté. Zároveň nám ale nebylo přílišné vedro, což mi přijde na cestách s malými dětmi zásadní. V noci jsme nepotřebovali kimatizaci. A taky byli komáři.

krém proti komárům na miminka a malé děti
Sprej proti komárům

Jak vypadá konec sezóny na Zakynthosu

My byli poslední týden v září. Podniky měly vesměs otevřeno, rezorty některé už zavřely (zejména ty velkokapacitní), ale drobná ubytování stále v provozu. Osazenstvo spíše důchodového věku, což nás navedlo na pomalejší a klidnou atmosféru. Některé turistické obchody to už v tuhle dobu taky zabalily.

Pláž před naším ubytováním v Alykes

Ubytování Zakynthos

Podívejte se na seznam hotelů na Zakynthosu – před rezervací si přečtěte mé tipy, jak za hotel ušetřit. Při hledání ubytování na Zakynthosu jsme měli tuto představu a fajfky najdete tam, kde se to povedlo:

• 🛌 hned u moře – minimalizace přesunu s dítětem✅
  • 🛌 pláž vhodnou pro malé děti ✅
  • 🛌 hned u baru a restaurace, kam jít, když Adámek přes den spí ✅
  • 🛌mimo turist. rezort a v klidném prostředí ✅
  • 🛌 oddělenou ložnici, aby Adámek mohl večer nerušeně spát a my si povídat
  • 🛌 kuchyň na základní vaření ✅
  • 🛌 bazén jako bonus ✴️
  • 🛌venkovní sezení ✴️
  • 🛌zahradu jako bonus ✅
bazén vedle našeho ubytování

Ubytování jsem hledala jednak v české komunitě na ostrově – přes Zakynthos s Vendy a Ségry na ostrově (děkuju za vytipování vhodných lokalit s plážemi pro děti), nakonec jsem ale vzala studio Beach House I & II v Alykes přes Booking.com. Něco přes 10 000 kč za 7 nocí. Pro nás nečekaně s úklidem každý druhý den. Martin nejvíc oceňuje, že nám vynesou koš. Já zase že ustelou postel, protože to prostěradlo s dekou srovnat prostě neumím. Vzala jsem studio v druhém domě od pláže, protože v tom prvním byly volné jen malé pokoje. Zároveň jsem chtěla přízemí, ať se nemusím bát, že malej vypadne. Studio je vcelku prostorné, i když jen o jedné místnosti. Má terasu, ale po uspání chodíme stejně ven – do baru nebo na pláž nebo na lehátka na zahradě. Hned vedle je bazén s barem, kam lze jít za konzumaci. Nakonec ale stejně chceme do moře! A to je hooodně dlouho mělký, takže pro Adámka a naše nervy ideální.

Naše ubytování pohled od moře

Výlety na Zakynthosu – pozor na Navagio

Drželi jsme se zkrátka, protože prioritou byla pohoda, pomalé tempo a Adámek. Níže náš itinerář:

• Čtvrtek: přílet
  • Pátek: vesnička Loucha, Porto Vromi
  • Sobota: Navagio a slavná pláž s vrakem (turisťárna, jeli jsme pryč) – zážitkem může být tento výlet lodí – ale POZOR, pláž Navagio zůstává i pro sezónu 2023 uzavřená jak pro místní, tak pro turisty, hrozí tam totiž sesuv půdy kvůli erozi útesů. Prosím, nelezte za plot/pásky kvůli fotce, už tam někdo spadl…
  • pokračovali jsme do vesničky Exo Chora
  • Neděle: sever ostrova a pláž Xigia, kam vyvěrají prameny
  • Pondělí: návštěva rodinné farmy Therianos, vesnička Ano Gerakari – kostel a restaurace s výhledem
  • Úterý: hlavní město ostrova a odpoledne doma/pláž
  • Středa: kavárna s výhledem na ranvej a vzlety letadel, odpoledne Gerakas beach a návštěnické centrum záchranné stanice želv
  • Čtvrtek: odlet v odpoledních hodinách
řecko Zakynthos

Kde se na Zakynthosu najíst

V Alykes doporučujeme Paolos corner, skvělé ceny, chodí tam místní, co víc si přát! V hlavním městě Zakynthosu se najezte v autentické restauraci Stathmos a dejte si něco z denní nabídky a typických řeckých jídel (zakynthoský králík, masové koule v rajčatové omáčce, jehně apod.). Na kávu zajděte do Theiko. U pláže Gerakas jsme se skvěle najedi v taverně Triodi s dobrým dětským koutkem. Vychytaný dětský koutek měli také v rodinné taverně Nireas, navíc s hezkými výhledy (nedaleko Xigia sulfur beach). Hezké prostředí mají ve vnitrozemní restauraci Nintri. No a nezapomeňte si něco dát ve Fioro Tou Levante v Ano Gerakari, ty výhledy a vstup od kostela stojí za to! Celkově jsem byla překvapená, kolik tavern mělo vychytaný dětský koutek, to nás jako rodiče moc těšilo!

Co nás při cestě do Řecka překvapilo

• o hodinu kratší let, než jsme mysleli, protože jsme zapomněli, že v Řecku je o hodinu víc
  • že nepijí vodu z kohoutku, celý týden jsme vodu kupovali a po návratu domů si vážili, že se jen tak napijem i z kohoutku
  • že všude berou karty, za celý týden jsme nepotřebovali hotovost ani jednou
  • že mají nepořádek (odpadky) i na dětských hřištích, kterým tam stejně moc nebylo
Výhled z restaurace Tou Levante
Výhled z restaurace Fioro Tou Levante

Co jsem Adámkovi do Řecka sbalila?

Měli jsme s sebou jen příruční zavazadla, tohle byl obsah toho Adámkovo. Pokud se chystáte s miminkem až půlročním batoletem, tak se podívejte do mého článku o tom, co jsem Adámkovi balila na Korfu o rok dříve. Hodil se mušelínkový set na pláž – rychle schne a je lehoučkej. Zapomněli jsme jeho sluneční brýle – na konci září uý je sluníčko dost dole, víc svízí do očí. Ale stejně by si je na nose nenechal. Stínidla na okna auta je věc, která by vás možná nenapadla. No a chybí tu sandále – celé léto nosil barefootové Magical shoes a u moře taky (nebo bos). Jinak plavky – v moři se koupal často nahatej. Opalovací krém jsme měli od Weledy (hodně hutnej, moc se nevstřebává, ale za to vydrží a mám důvěru, že opravdu chrání), nicméně byl co nejvíc ve stínu. Na konci září sluníčko už ale nebylo tak brutální, jako tomu je v řecku třeba v srpnu.

Další články: KORFU · CHORVATSKO · SICÍLIE · SARDINIE · MALTA · MADEIRA · HAVAJ

Vybalování po návratu

Další články: ZAKYNTHOS · ŠVÝCARSKO · TENERIFE · KORFU · CHORVATSKO · SICÍLIE · SARDINIE · MALTA · MADEIRA · HAVAJ