Prodloužený víkend v Normandii – Étretat, Honfleur, Bayeux

Letěli jsme přes s Ryanair do Paříže – letiště Beauvais, které je směrem k Normandii. Čtvrtek večer až neděle, v pátek byl státní svátek, takže hurá – nepotřebovali jsme ani den dovolené! Na letišti půjčili auto od Avisu a ještě před setměním (necelé 2h cesty) dojeli do ubytka Chambres D’Hotes La Forge Vimbert (Booking.com) nedaleko městečka Étretat slavného pro své útesy (87 EUR za noc se snídaní, po příjezdu nám ještě dali něco k zobnutí a jejich domácí cider).

Další prodloužené víkendy: Jak najít levný hotelŘímOsloHelsinkyBenátkyLisabonMalmö a KodaňBordeauxPortoBerlínBratislavaPlzeň (Loosovy byty) • Vratislav a VaršavaStockholm

Po příjezdu do prvního ubytování v Normandii

Na úvod: Normandie je posetá památníky, muzei a bunkry, a tak je dobré si předem vybrat, která místa vás zajímají a která ne. Ať toho pak na vás není moc.

Pátek v Étretat, Deauville a Velký bunkr

Druhý den jsme zdarma zaparkovali na parkovišti na poli (vlevo, když přijíždíte k Étretat, ještě před městem, nedá se tam parkovat). Prohlídli útesy, vylezli na kopec a vydali se dál na cestu.

Útesy v Étretat

V Deauville jsme už parkovné zaplatili a dali si výborný oběd v Brasserie La Cantine de Deauville. Jedinou vadou na kráse byli kouřící Frantíci napravo a nalevo od nás. Ve Francii se kouření u jídla, pokud jste na terase, moc neřeší. Velká pláž v Deauville dobře poslouží ke koupání, my si tam dali jen poobědovou procházku.

Mega pláž v Deauville

V městečku Ouistreham jsme navštívili Le Grand Bunker – muzeum, kde jsme prošli několik pater velitelského bunkru s pohnutou historií. Krom jiného jsme tam taky našli pevnostní kanon vzor 36 vyroben ve Škoda Plzeň.

Horní patro le Grand Bunkeru
Něco od nás
Le Grand Bunker uvnitř

Středověký festival v Bayeux

Navečer jsme dojeli do Bayeux, kde jsme chytli romantické AirbnbLe Nid Douillet d’Esther (65 EUR, se snídaní dle našeho výběru). Shodou okolností se v ten den ve městě konal středověký festival. Přes počáteční předsudky jsme se šli podívat na průvod a musím říct, že některé převleky předčily naše očekávání. Na večeři jsme zašli na fajn terasu Le Moulin de la Galette, kde jsem dostala takovou porci slávek, že jsem musela nechat zbytky.

Sobotní ráno jsme s manželem strávili odděleně. Já si prošla nakupní třídu a mé oblíbené francouzské obchody (např. NAF NAF) a Martin vyjel na jednu z okolních pláží prozkoumat další bunkry.

Umělý přístav v Arromanches

Pak jsme zajeli do Arromanches les Bains, kde jsou v moři vidět zbytky umělého přístavu pro velké lodě, který vybudovali Spojenci po vylodění v Normandii za účelem zásobování nově otevřené západní fronty. Během naší návštěvy přišel příliv a za chvíli bylo přístav vidět už jen trochu – takže pozor na správné načasování.

Zbytky umělého přístavu v Arromanches

Oběd jsme si dali v doporučené restauraci L’Écailler v Port en Bessin a bylo to nejlepší jídlo, co jsme v Normandii jedli. Pořádná nálož mořských plodů včetně rejnoka a tříchodové menu za 25 EUR.

Normandie - mořské plody všude
Normandie – mořské plody všude
Vytuněnej rejnok

Pokračovali jsme na Omaha beach k memoriálu přímo na pláži. Zde bylo hodně lidí a po klidném Port en Bessin trochu pruda. A když jsme procházeli bunkry u Pointe du Hoc, tak už jsem v tom vedru nemohla. Martin byl ale nadšen.

Omaha beach

Další noc jsme spali na venkovské usedlosti Angoville44 – přes Booking.com. Dům sám o sobě zajímavý – původně tam měli američtí výsadkáři velitelství. Krásně zrekonstruované pokoje, majiteli jsou italský pár, kteří vám ráno připraví snídani.

Ubytko v Angoville44
Snídaně v Angoville44

Na večeři jsme zajeli do Sainte-Mere-Eglise do restaurace Chez Jeanne hádejte na co – na francouzské slané palačinky galettes.

Restaurace Chez Jeanne

D-Day Experience zážitek

V neděli jsme se rozhodli věnovat ráno návštěvě D-Day Experience – nově otevřeného zážitkového muzea. Nejdřív jsme si prohlídli expozici o výsadkářích, pak jsme prošli brífinkem a nastoupili do letadla a vzlétli za nepřátelské linie. Víc neprozradím, ale rozhodně tento zážitek doporučuji, ať jste dospělí nebo děti.

Hned vedle D-Day Experience se nachází Dead Man’s Corner Museum, kam lístek platí také. Výsadkářské muzeum z pohledu Němců – bylo zajímavé to vidět z obou pohledů.

Neděle ve Francii – zavřeno

Ještě před jednou odpolední jsme stihli nákup franouzských sýrů a dalších dobrot v supermarketu, který chvíli na to zavíral. A pak přišel hlad. Že zajedeme na oběd do Carentanu, ale ukázalo se, že všechny restaurace mají zavřeno nebo obsazeno. Pak jsme jednu už zoufalí našli a smířili se s průměrnou kvalitou jídla.

V Normandii jsme se stravovali také v supermarketech, dobrot mají až až.

Na kávu do Honfleur

Večer nám to letělo zpět, a tak jsme se po obědě začali pomalu vracet k Paříži. Cestou jsme ještě udělali zastávku v Honfleur – krásné přístavní městečko ideální pro nedělní kávu s výhledem na domy lemující přístav. Tyto domy byly předlohou Claudu Monetovi a dalším, kteří tvořili Honflerskou školu (École de Honfleur), která se podílela na vzniku impresionismu.

Zastávka v Honfleur

Prodloužený víkend v Normandii naplnil má očekávání. Letenky za fajn cenu, s bunkry a muzei jsme to nepřehnali, jídlo bylo výtečné, roadtrip a nocování pokaždé jinde se tady víc než hodilo. K tomu náhodný středověký festival a i na nákupy  a procvičení frániny došlo. Za mě Francie z hvězdičkou.

A bacha na měkké sýry, které v příručním zavazadle z Francie nepřevezete!

Máte rádi Francii? Byli jsme taky na víkend v Bordeaux nebo Nantes.