Dovolená v Algarve, Portugalsko

Algarve – dovolená v Portugalsku u moře

Aktualizace listopad 2023: Nově si stáhněte náš česko-portugalský slovník na cesty. Níže můj report z týdenní cesty do Algarve a drobný návod na to, jak si začídit dovolenou u moře na vlastní pěst, a ušetřit tak. A pokud vás Portugalsko baví, příště se vyjdete na Azorské ostrovy (byli jsme v srpnu 2022) nebo Madeiru (byli jsme 3x).

Další články: LisabonMadeiraAzoryJak sbalit do příručníhoKorfuŠvýcarskoMobilní appky na cesty • Výměna domovůŽenské vychytávky na cesty • Rumunsko 2021Tipy na cesty s miminkem/kojencem • Tenerife 2021Porto

Quarteira

Letenky do Algarve

Letěli jsme z Prahy s přestupem v Lisabonu (tam i zpět přestup kolem hodiny). S portugalskou aerolinkou TAP. Vychytala jsem na konci března akci a zpáteční vyšla za cca 3 000 Kč. Jako obvykle jsme letěli pouze s příručním zavazadlem, které ale u TAPu je za mě více než dostačující – klasický příruční kufr a ještě kabelka k tomu.

Letenky do Fara zkuste hledat i z jiných letišť než pouze z Prahy. Dostanete se dost možná na lepší cenu. já jsem tentokrát uvítala odlet z našeho nejbližšího letiště Praha.

Pokud chcete jih Portugalska poznat pořádně, půjčte si auto – my rezervujeme nejčastěji přes Rentalcars.

kufry jako příruční zavazadla

Ubytování v Algarve

Hned po nákupu letenek jsem řešila ubytování. To abych ještě stihla rezervovat za dobrou cenu. Zároveň vždy rezervuju s funkcí “zrušení zdarma”, a tak kdybych našla později něco lepšího, mohu to změnit. Pro více informací si přečtěte můj detailní návod, jak najít levné ubytování. Nakonec jsem zůstala u prvního apartmánu, který jsem rezervovala – je to TENTO v městečku Quarteira. Moje požadavky byly na apartmán se dvěma ložnicemi a hned u moře (nemyslím tím výhled na moře, ale že vylezu z domu, ujdu pár kroků a jsem na pláži). Za 6 nocí jsme 3 dospělí a 1 dvouleté dítě platili 12 000 Kč, což vychazí 2 000 Kč na noc a to tam klidně mohlo být ještě o 1 dospělého víc.

výhled z terasy

Ukázalo se, že můj výběr byl nečekaně dobrý. Myslela jsem totiž, že Quarteria nebude moc hezké místo. Apartmán nebyl blízko pouze k pláži, ale také k dlouhé promenádě s obchůdky, k rybímu a ovocnému trhu a k hezky dlážděnému centru města s restauracemi a kavárnami. Tohle jsme přesně potřebovali, protože jsme tentokrát neměli pronajaté auto a chtěli zůstat na místě.

bez klimatizace, ale s větráky místo lustrů

Majitel nám zařídil taxi z lětiště (přílet o půlnoci) a to včetně autosedačky, co je v Portugalsku nevídané, jak jsem později zjistila. Možná i proto taxi stálo 34 €.

Quarteira – kde se najíst

V Quarteiře na jihu Portugalska zajděte do O Salgadinho, vypadá to jako snack bar, ALE mají normálně teplá jídla a chodí tam místní. Nejvíc na lulas fritas – malé olihně za hubičku. Na vydatné polední menu i s dezertem za 11 € jděte do Bambi. Na polední menu pro ty, co mají potíže vybrat, zajděte do Cafe da Lena – mají každý den 1, max. 2 jídla na výběr. A na dopolední kafe a pastel de nata jedině do Duo Doce, nenechte se odradit frontou, mají v tom systém! Ohledně kafe se vám bude hodit vědět: Někde vám řeknou, že nemají cappuccino, ale meia-de-leite. Je to podobný. Pokud chcete café latté, tak si dejte galao. Pokud chcete malý kafe s trochou našlehaného mléka, tak si dejte garoto.

chobotnicový salát

Na vývěskách restaurací často uvidíte cedule há caracóis = máme šneky. Jsou to takový ty malinký a letos jsem si je ani nedala, před lety ano a moc mě to nezaujalo. Za to salada de polvo = chobotnicový salát ano.

městečko Quarteira

Quarteira – pláž

Quarteira má mega dlouhou pláž, kterou co cca 500 m dělí kameny. Myslela jsem, že to víc prozkoumáme, ale nakonec jsem si vystačili s pvními dvěma částmi hned u centra města. Pláž je to písečná – zlatý písek a občas mohou být vlny. Je super, že je také hlídaná a plavčíci aktivně monitorují, co se kde děje. Během našeho pobytu byl asi den, kdy jsem se do vln neodvážila, červená vlajka. Ale kupodivu to nevadilo, i tak jsme byli na pláži mnohdy do 9 večer. Krásný vzduch, nekonečné kupy písku na hraní a pohodička. Adámkovi bylo ani ne 2,5 roku, když jsme tam byli. Sice v moři moc nepobyl, ale na pláži se mu líbilo moc.

Faro na jednu noc

Na poslední den a noc jsme se přesunuli do Fara. Z Quarteiry jezdí bus (č. 66 a pak ještě 9), který je za ani ne hodinku v centru Fara. A jízdenka stojí 3,40 €. Ubytovali jsme se ve starém typickém domě Casas da Viola a vyrazili na obhlídku města. Doporučuju se podívat na věž katedrály, nečekaně jsme odtamtud pozorovali přistání letadel na nedalekém letišti. Projděte si promenádu kolem moře, kterou zároveň lemuje železnice. A tak koukáte na moře a najednou vlak. Kdybychom měli víc času, asi bychom vyrazili na výlet lodí na některý z okolních ostrůvků. A co nás ve Faru překvapilo? Množství čápů a jejich hnízd na věžích kostelů a střechách domů.

Z centra Fara na tamní letiště jsme taxíkem jeli 10 min a ceny začínají už kolem 10 € (Uber). Odlet v šest ráno byl nic moc, ale zvládli jsme to. Na bezpečnostní kontrole nám zabavili tremoços, které jsme vezli jako dárek domů (sice měly do 100 ml, ale nebylo to na tom pytlíku nikde napsaný…).

Portugalsko mám ráda, žila jsem tam, umím jazyk. Navíc je tam levno a krom pevniny se dají prozkoumat souostroví jako Madeira (a Porto Santo) a Azory. Místo Paříže můžete vyrazit do Lisabonu a místo Barcelony do Porta – a údolí řeky Douro, odkud pochází portské. To přirovnání berte s rezervou a jako inspiraci, kam vyrazit místo profláknutých evropských destinací.

Další články: Jak sbalit do příručníhoKorfuŠvýcarskoMobilní appky na cesty • Výměna domovůŽenské vychytávky na cesty • Rumunsko 2021Tipy na cesty s miminkem/kojencemSicílie 2021Zakynthos 2021Tenerife 2021