Filipíny – praktický průvodce

Filipíny – praktické rady na cestu

Průvodce Filipínyostrov Palawan
Cacnipa island u Palawanuostrov Boholostrov Siquijor
Apo islandžraloci v Oslobu

Filipíny
Filipíny

Na Filipínách jsme byli v únoru, letěli jsme z Prahy s Korean Air za krásnou cenu 15 000 CZK. Po cestě tam i zpět jsme měli kolem 7 hodin dlouhý přestup v Soulu na letišti Incheon. Cestou tam jsme se účastnili jedné z bezplatných exkurzí po městě Incheon (na Soul bylo potřeba víc času).

Tři týdny na Filipínách – itinerář

Filipíny - pláž na ostrově Cacnipa
Filipíny - pláž na ostrově Cacnipa

Na Filipínách jsme strávili 3 týdny a na kratší dobu tam nemá cenu jezdit, pokud se tedy nehodláte plácnout na první pláž a tam lebedit po celou dobu pobytu. Souostroví je velké, a tak i za ty tři týdny stihnete jen několik málo ostrovů. Náš itinerář nakonec vypadal následovně: přílet do Cebu – další den přelet na ostrov Palawan, kterému jsme věnovali týden času (El Nido a Cacnipa island). Po týdnu odlet zpět do Cebu, kde jsme jednu noc přespali a další den se trajektem přemístili na ostrov Bohol (Alona beach). Následuje několik dní na ostrově Siquijor a nakonec 3 dny na Apo island, poslední noc pak v Oslobu kvůli atrakci se žraloky obrovskými.

Filipíny - denní výlet z El nida na Palawanu
Filipíny - denní výlet z El nida na Palawanu

Časové pásmo, měna a SMSky na Filipínách

Na Filipínách je o 7 hodin víc než v ČR (GMT+8). Platí se tam filipínskými pesos (PHP). Filipínci velice dobře komunikují přes SMS, dokonce se někdy zdá, že je to častější způsob komunikace než telefonát. My jsme SMSky využili hodněkrát pro rezervaci ubytování – seženete číslo, napíšete SMS, počkáte na odpověd, po SMSkách dohodnete cenu a je to. Nám se SMSky vyplatili zejména při nočním příjezdu o El Nida na Palawanu, kde jsme si po cestě stihli najít ubytování a nemuseli tak kvůli příjezdu v jednu ráno spát na pláži.

Filipíny - jak narvat 4 krosny to tuktuku
Filipíny - tuktuci
Filipíny - třídíme odpad
Filipíny - prase na střeše autobusu

Filipínské MHD

Veřejnou dopravu na Filipínách tvoří kromě autobusů také jeepney a tříkolky. Jeepney i tříkolka jsou levnou záležitostí a nevýhodou jeepney je, že se někdy čeká na naplnění kapacity. Nikdy jsme ale nečekali víc než 15 minut. Po vodě se nejlépe dostanete loďkami s vahadly, kterým se říká bangka – vyrábí se na Mindanao.

Filipíny - autobus
Filipíny - autobus

Na co nezapomenout před cestou na Filipíny

REPELENT a MOSKYTIÉRA – komáři na Filipínách jsou.

BOTY DO VODY – nebo fivefingers, hodí se, budete hodně šnorchlovat.

ŠNORCHL – ať si nemusíte všude půjčovat.

ČELOVKA a NÁHRADNÍ BATERKY K MOBILU A FOŤÁKU – v některých místech večer nejde elektřina, tj. neuvidíte a nebudete si moct přes noc nabít, co potřebujete.

ŠPUNTY DO UŠÍ – všude mají brzy ráno kokrhající kohouty a jezdící motorky.

Filipíny - nejsladší mango na světě
Filipíny - nejsladší mango na světě

Před návratem z Filipín

Budete platit odletovou taxu, tak si nechte nějaké peníze navíc!

Nakupte sušené mango jako dárek i do zásoby na doma, je tam levné a výborné – nejsladší na světě.

My jsme odlétali opět z Cebu, kde jsme se před odletem zastavili v obchodním centru ve městě. Nakoupili jsme tam v supermarketu ještě pár dárků – kromě manga ještě ochucený bílý rum – s melounem a druhý s kokosem.

Průvodce Filipínyostrov Palawan
Cacnipa island u Palawanuostrov Boholostrov Siquijor
Apo islandžraloci v Oslobu

Filipíny - cestopisFilipíny - cestopisFilipíny - cestopis
Filipíny - cestopis
Filipíny - cestopis
Filipíny - cestopis

2 thoughts on “Filipíny – praktický průvodce

  1. Odpovědět
    bob - 30.7.2023

    cau,jen si nak nevybavuju,ze bych nekdy na Filipinach platil odletovou taxu a ze uz jsem tam byl x krat

    1. Tereza Schindlerová
      Odpovědět

      tohle je 15 let starý článek, možná jsi tam poprvé letěl až v posledních letech?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to top