Porto Santo

Týden na ostrovech Madeira a Porto Santo – itinerář

Na Madeiře není moc pláží a ty, co tam jsou, tak většinou s tmavým pískem. Krom Calhety, městečku s malou pláží, kam dovezli zlatavý písek ze Sahary. Tento článek jsem nedopsala, takže vám bude muset stačit jen začátek s novinkou – ostrovem Porto Santo hned vedle Madeiry. Madeira je totiž souostroví.

O ostrově Madeira mám na blogu speciální tématické články viz odkazy níže. A pokud máte rádi Portugalsko, doporučuji se podívat na Azory, do Porta, Lisabonu nebo údolí řeky Douro. Nově si stáhněte náš česko-portugalský slovník na cesty.

Co navštívit na ostrově Madeira • Levády na Madeiře • Gastronomie na Madeiře • Doprava na Madeiře • Výšlap na nejvyšší horu Pico Ruivo Úvod k Madeiře

7 DNÍ NA MADEIŘE – ITINERÁŘ CESTY 2017

Na Madeiře jsem v roce 2007 pracovala v hotelu. Před 8 lety jsem tu strávila Vánoce. A v březnu 2017 mi to nedalo, a tak se konal třetí výlet na tento portugalský ostrov. Níže popíšu náš týdenní itinerář, ale bude se trochu lišit od mainstreamu, protože jsem hledala ještě nepoznaná místa. Ubytovat se budete chtít nejspíš přímo ve Funchalu, kde můžete objevovat místní restaurace a trhy – zde seznam hotelů.

Porto Santo

PORTO SANTO – neděle a pondělí

Porto Santo je vedlejší ostrov, ale součástí Madeiry. Rozhodli jsme se tam strávit 1,5 dne. Porto Santo je na Madiee vyhlášené písečnými plážemi, které Madeira nemá. Hodně obyvatel Madeiry tam má své letní domy. Dostali jsem se tam trajektem Porto Santo line (zpáteční za cca 50 EUR) – pluje to 2,5h a po cestě uvidíte krom Madeiry také neobydlené ostrovy Ilhas Desertas. Trajekt si celý projděte, krom kavárny i TV místnosti tam najdete také kino nebo sundeck.

Připlouváme k Porto Santu

Z přístavu do města se dostanete autobusem za 1.80 EUR. Ubytovali jsme se v Casa do Velho Dragoeiro za mimosezónní cenu. Krásné ubytko v centru, welcome drink, mimořádná snídaně a bazén. K tomu milý personál, co nám půjčil kola. A tak jsme na ně rovnou sedli a vyrazili s občasnými zastávkami na pláži do Ponta da Calheta, kde jsme si u moře dali oběd z vlastních zásob a pak kávu a madeirské pivo Coral. Pak jsme dali výšlap pod Pico do Castelo, kam jsme došli pěšky. Nestačilo nám to, a tak jsme ještě oběšli dokola vedlejší horu Pico do Facho. Sjezd na kole zpátky dolů jsme si zpestřili jízdou podél levády ke kapli (o velikosti kostela) Capela da Graca. Večer byly téměř všechny restaurace zavřené (březen prostě sezóna není), a tak jsme neodolali nabídce v podobě chobotnice a místní ryby espada v našem ubytku. V baru jsme pak ještě okusili víno z Porto Santa a hurá na kutě.

Brisa maracuja - nejlepší soft drink z mučenky
Brisa maracuja – nejlepší soft drink z mučenky

Druhý den se nesl v pěším duchu – prošli jsme městečko, dali si výbornou ponchu v Mercado velho, poslali pohledy a vydali se stopem do Porto dos Frades – zajímala nás pláž a vyhlášená restaurace. Jenže autobus z centra to vzal oklikou přes školu a pak to vypadalo, jako když jede okružní jízdu ostrovem, aby všem dětemze školy zastavil přesně v místě jejich bydliště. Dvakrát jsme přestupovali a celkově to trvalo asi 30 minut, než jsme se octli v pár km vzdáleném místě. Brali jsme to jako vyhlídkovou jízdu. Vyhlášená restaurace nezklamala – opět výborná chobotnice (polvo) a k tomu chléb potřený bylinkami a česnekem bolo do caco. Zpátky nás stopem svezli francouzští turisté, na hotelu jsme si sbalili saky paky a došli do censtra na bus směr přístav. Před devátou večer jsme se octli opět na Madeiře. K večeři jsme si dai napůl espetadu (maso na zavěšeném špízu) v restauraci Sete Mares nedaleko přístavu. Chutnalo!

Písečná pláž na Porto Santu

SEVEROVÝCHOD MADEIRY – úterý

V úterý jsme autobusem 113 dojeli na letiště a u Guerin si půjčili auto (50 EUR na 5 dní). Z letiště jsme vyrazili rovnou na východní cíp ostrova adali trek k Ponta de Sao Lourenco. Cestou z treku jsme si chtěli dát oběd v Quinta do Lorde, ale ukázalo se, že jde o umělě vybudovaný rezort vypadající jako vesnička. Popojeli jsme dál a zakotvili v Canicalu, kde jsem si dala alší chobnotnici. Odpoledne jsme se vydali na trek z Ribeira Seca (Machico) – šli jsme po Vereda do Larano (mrkněte na mapy.cz) přes Boca do Risco, Espigao Amarelo až ke staré stanici lanovky nedaleko Porto da Cruz. Zpátky jsme šli téměř stejnou cestou. Tento trek mohu doporučit – žádní turisté a nevídané výhledy. Má třetí návštěva Madeiry a tohle byla prostě krása. Nachodili jsme cca 24 km, ale téměř po rovině.

JIHOZÁPAD MADEIRY – středa v autě

Další den jsme začal v Camara do Lobos.

LEVÁDA ENCUMEADA – čtvrtek

Nedopsáno…

PICO RUIVO A SANTANA – pátek

FUNCHAL A CURRAL DAS FREIRAS – sobota

SEVEROVÝCHOD MADEIRY – pondělí

Nedopsáno…

Další články: Mobilní appky na cestyVýlety 7x JINAK • Výměna domovůŽenské vychytávky na cesty • Rumunsko 2021Tipy na cesty s miminkem/kojencemSicílie 2021Zakynthos 2021Tenerife 2021

2 thoughts on “Týden na ostrovech Madeira a Porto Santo – itinerář

1. Odpovědět
    Matyáš - 29.5.2021

Ahoj, moc se mí líbí váš příspěvek, ale zarazilo mě, že auto stálo na 5 dní jen 50 euro. Můžu se zeptat kde jste ho půjčovali?

1. Tereza Schindlerová
      Tereza Schindlerová - 29.5.2021

Zdravím vás, Guerin – ale na konci března 2017, od té doby ceny mohou být jinde a taky záleží,zda hledáš v sezóně.